Alla inlägg under maj 2010

Av 1styckesmafolkochjag - 31 maj 2010 18:47

Nu har den tredje tanden brutit igenom :-)

Tre tänder...fantastiskt!!!

Av 1styckesmafolkochjag - 31 maj 2010 10:30

Innan du fanns


Som jag har följt denna blogg. Skrattat, gråtit m.m

Heja Linda, nu kommer bebisen snart!!!

Av 1styckesmafolkochjag - 29 maj 2010 11:04

På söndag är det Mors Dag.

Det är stort!

Ibland har jag inte riktigt förstått att jag är mamma, ibland så slår det en med full kraft och då känns det överväldigande stort. Jag har i alla fall redan fått min present. Världens finaste namnsmycke :-) Det ska jag vårda ömt.

Tack min älskling!

Av 1styckesmafolkochjag - 28 maj 2010 15:32

Jag har pratat om denna serie ett flertal gånger men ingen kommer ihåg den. Minns verkligen ingen Peta i Näsan?


Av 1styckesmafolkochjag - 28 maj 2010 09:19

Igår kom svaret på mitt cellprov. Allt var normalt.

Då kan man andas ut :-)

Av 1styckesmafolkochjag - 27 maj 2010 07:48

Just denna morgon var jag självklart tvungen att komma ihåg detta hemska, men ack lite småroliga minne.


Efter förlossningen och jag hade spruckit från Kalix till Smygehuk så skulle jag sys på "operation". Istället för att söva mig så ökade dem bara på EDA:n som jag hade i en slang bak i ryggen. Detta skulle innebära att jag blev lokalbedövad. Bråttom var det för kirurgen hade en lucka och kunde sy mig nästan på en gång. Jag ville kissa först men då blev sköterskan sur "dem tömmer dig på operation". Dock ville jag kissa innan och jag hade läst att det är viktigt att man fixar kisseriet efter bedövningar och diverse misshandel i underlivet. Jag kissade och jag slutade aldrig! Till slut efter mycket irritation om att jag borde skynda mig  från sura sköterskan så rullas jag till operationssalen. Där inne står en, två, tre,fyra...NIO personer och väntar på mig. Alla hälsar men jag är för medtagen för att komma ihåg några namn. Jag känner bara att jag inte vill ha NIO personer som ska inspektera mitt sargade underliv. Jag får veta att jag inte får bestämma vilka som ska vara inne i operationssalen, det känns oerhört förnedrande. En ung kille och tjej som är sköterskestudenter från MdH håller mina händer och försöker lugna mig. Jag försöker att inte vara alltför besvärlig och berättar om att jag själv läste till lärare på MdH osv. Jag är så himla törstig men jag får inte dricka något. Istället sprutar de något slags medel i munnen på mig som smakar skunk. Kirurgen kommer aldrig och efter en halvtimma börjar jag känna att jag förlorar medvetandet. Det svartnar för ögonen flera gånger. När kirurgen väl kommer så ökar de EDA:n igen. Nu blir jag helt förlamad från midjan och neråt. De placerar mina ben i någon slags gynställning och det är då som smattret börjar. Herregud jag har aldrig pruttat så mycket i hela mitt liv!!! Jag ber om ursäkt tusen gånger, jag kan ju liksom inte göra så mycket för att hålla igen. Jag ser hur de sliter och drar i nål och tråd och kirurgen ber studenterna att "titta här". Där står de alltså med huvudena centimeter från mitt mest privata och inspekterar...och jag pruttar på. Jag frågar hur många stygn de blir men det vill inte kirurgen tala om, antalet stygn är inte viktigt säger hon. Det hela är så förnedrande så jag bestämmer mig för att sluta kämpa emot prutteriet, det kan dem bara ha.


Ett tack dock till syrrastudenten som var tjej och som viskade antalet stygn i mina öron, hon förstod att det var viktigt för mig att veta. 13 stygn var det. Och förlåt för att jag pruttade dig i fejan.

Av 1styckesmafolkochjag - 25 maj 2010 19:44

 Jag tycker att jag lyckas rätt bra med det så kallade genustänket :-)

Vagnen är en Emmaljunga City Cross i färgen pink check, ytterkläderna från Villervalla är röda (som jag för övrigt inte tycker är en typisk "tjejig" färg) och barnet som nyttjar dessa ting är en tuff liten grabb.  Tänka sig att det finns människor som reagerar över detta, stackars dem. Att det ska vara så laddat med färger. Det kanske är bäst att jag talar tyst om att min lille ska äga en docka någon dag. Han är ett barn som också kommer att behöver leka lekar som avspeglar det sociala han har och ser omkring sig. Barn gör så. Mamma och pappa tar hand om det lilla barnet och då härmar man, testar roller. Egentligen tänkte jag skriva ett längre inlägg om just genus, men jag orkar jag inte det idag. Det får bli en annan dag när jag känner mig mindre irriterad på alla inskränkta stackare, jag har en tendens att använda mig av ett fult språk när jag är på detta humöret.


Over N`Out för denna gång.




Av 1styckesmafolkochjag - 25 maj 2010 18:24

...för då övar vi oss på att sitta utan stöd samt krypa.


Idag har lillen ålat baklänges :-)

Ovido - Quiz & Flashcards