Direktlänk till inlägg 12 maj 2011

1 1/2-årskontroll

Av 1styckesmafolkochjag - 12 maj 2011 22:18

1 1/2-årskontrollen med tillhörande läkarebesök samt vaccination började bra då vi missuppfattat tiden och kom en timma försent. Inte bra. När M skulle näckas för vägning/mätning blev han rädd och gallskrek sig igenom resterande besök. Någonstans lyckades han ändå visa farbror doktorn att han kan bygga torn av klossar, kludda lite på ett papper. Han har ett stort ordförråd men det fick vi föräldrar snällt återge farbror doktorn å M´s vägnar då han var för upptagen med att klamra sig fast skrikades runt min hals. Några ord glömde vi dock berätta att han kan säga: prutt och snus. Kanske lika bra det.


I övrigt så roar sig lillen med att fullkomligt dissa mamman. Antingen genom att ignorera, slå, slita tussar ur håret, sparkas eller bara gnälla och skrika så fort jag är i närheten. Fas? Förmodligen. Hoppas den passerar snarast.


84 cm lång och 11,5 kg tung för tillfället.

 
 
Ingen bild

Sara Santo

12 maj 2011 22:52

Men oj då, lilla vännen! Ibland kan det vara lite läskigt hos doktorn. Fråga mig jag är 30 år snart, men går helst inte ensam utan brukar tvinga med min man (och när jag inte var gift var det minsann mamma som snällt fick följa med. Fast då drog jag henne inte i håret förstås)

 
Ingen bild

Marina Persson

13 maj 2011 12:33

Lillgrabben Marius vet presis hur han skall göra där hemma..Peter är ju strängare en dig Mari..Så ni måste nog prata om det där.Mötas halva vägen.Tonfallet när han inte lyder,sparkar,drar i hår,och skll bara var runt din hals..Men ni måste komma på ett sätt att vara lika stränga..Sen när han gör bra ifrån sig,så skall ni båda klppa och säga med ett mjuk röst bravoo..Man skall aldrig göra det som han gör tillbaka "aldrig" Ingorena och säg bara nejj med bestämdhet,gälller er båda Synd att jag inte kunde va barnvakt i går mådde pyton...Så lillemannen växer så det knakar..Vi synes senare idag..Skrattade åt Stefans klipp..Titta gärna Rekomenderar det <3

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av 1styckesmafolkochjag - 13 december 2011 21:08

Ja det var sannerligen ett tag sedan sist. Det har hänt mycket det senaste halvåret i både positiv och negativ bemärkelse. Jag hade egentligen inte tänkt att skriva något mer i denna blogg, men ändrade mig då jag gärna går tillbaka och  läser och min...

Av 1styckesmafolkochjag - 25 april 2011 12:03

Solen skiner som bara den och vi håller oss inne med en liten febrig sjukling som för tillfället sussar sött. Det känns ju lite sådär kan jag säga. Jag börjar bli lite rädd att min lille ska bli ett "öronbarn". Två öroninflammationer på kort tid känn...

Av 1styckesmafolkochjag - 22 april 2011 20:57

Ja precis. Så kul har jag och Marius i påsk.   Misstänkte öroninflammation igen så jag ringde 1177. Vi fick en läkartid 15:30 på en vårdcentral i grannstaden och det enda öppna apoteket där stängde 17:00. Vi hann med andra ord hämta ut antibiotik...

Av 1styckesmafolkochjag - 19 april 2011 20:52


  M fortsätter sin språkliga utveckling och har nu lagt till ordet dator samt Makka Pakka (ibland blir det Pakka Pakka) i sin vokabulär. Idag har han tjatat om Makka Pakka hela dagen (den stentvättande figuren från I drömmarnas Trädgård för er som ...

Av 1styckesmafolkochjag - 16 april 2011 08:25


Det många inte vet om mig är att jag är väldigt faschinerad av hajar. Jag älskar hajar men har ingen önskan om att träffa någon in real life så att säga. Det räcker med att titta på dem från säkert avstånd, dvs genom tjocka akvariefönster eller hemma...

Ovido - Quiz & Flashcards