Direktlänk till inlägg 14 april 2011

Varför kan inte fint bara få vara fint?

Av 1styckesmafolkochjag - 14 april 2011 19:52

Så fin tröja, men käre sambon tyckte att den var för tjejig. Så nu återstår att fundera över huruvida den ska få byta ägare eller om jag ska behålla den. Jag vill så gärna hålla fast vid att en färg är bara en färg, men i ärlighetens namn så är jag trött på att folk tror att M är en flicka.


För tjejig eller helt enkelt en jävla fin tröja?


 

 
 
Ingen bild

Malin

14 april 2011 20:06

Behåll!!!!

1styckesmafolkochjag

14 april 2011 21:18

Jag gör nog det. Genustänk och fint ska få vara fint :-)

 
julia

julia

14 april 2011 20:42

en riktigt JÄVLA fin tröja!
som du ska behålla.

http://frujulia.blogspot.com

1styckesmafolkochjag

14 april 2011 21:17

Ja jag behåller den nog. Annars får jag väl skicka ner den till dig i götet :-)

 
Ulrika

Ulrika

14 april 2011 20:44

Jag förstår dig... den är jättefin, men jag tror att jag tyvärr hade tvekat till att sätta den på Isak och då mest för att andra skulle tro att han var en tjej. Jag håller med dig: varför kan inte fint bara få vara fint?

http://1nyttliv.wordpress.com

1styckesmafolkochjag

14 april 2011 21:17

Ja jag tvekar också men det betyder då för mig att samhället på något sätt har vunnit, att jag vek mig för inskränkthet. Fast jag har alltid stått på mig i slutändan så jag behåller den nog till slut. Ett jäkla skit att inte M är stor nog att bestämma och tycka själv. Hade han tyckt om den så hade jag inte tvekat alls.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av 1styckesmafolkochjag - 13 december 2011 21:08

Ja det var sannerligen ett tag sedan sist. Det har hänt mycket det senaste halvåret i både positiv och negativ bemärkelse. Jag hade egentligen inte tänkt att skriva något mer i denna blogg, men ändrade mig då jag gärna går tillbaka och  läser och min...

Av 1styckesmafolkochjag - 12 maj 2011 22:18

1 1/2-årskontrollen med tillhörande läkarebesök samt vaccination började bra då vi missuppfattat tiden och kom en timma försent. Inte bra. När M skulle näckas för vägning/mätning blev han rädd och gallskrek sig igenom resterande besök. Någonstans lyc...

Av 1styckesmafolkochjag - 25 april 2011 12:03

Solen skiner som bara den och vi håller oss inne med en liten febrig sjukling som för tillfället sussar sött. Det känns ju lite sådär kan jag säga. Jag börjar bli lite rädd att min lille ska bli ett "öronbarn". Två öroninflammationer på kort tid känn...

Av 1styckesmafolkochjag - 22 april 2011 20:57

Ja precis. Så kul har jag och Marius i påsk.   Misstänkte öroninflammation igen så jag ringde 1177. Vi fick en läkartid 15:30 på en vårdcentral i grannstaden och det enda öppna apoteket där stängde 17:00. Vi hann med andra ord hämta ut antibiotik...

Av 1styckesmafolkochjag - 19 april 2011 20:52


  M fortsätter sin språkliga utveckling och har nu lagt till ordet dator samt Makka Pakka (ibland blir det Pakka Pakka) i sin vokabulär. Idag har han tjatat om Makka Pakka hela dagen (den stentvättande figuren från I drömmarnas Trädgård för er som ...

Ovido - Quiz & Flashcards