Alla inlägg under april 2010

Av 1styckesmafolkochjag - 30 april 2010 15:38

Första chocken:


Så hände det man gått och väntat på...Skrutten gjorde sig illa för första gången.


Skrutt satt i hoppgungan när kroken släppte och liten dundrade ner i golvet med ansiktet före! Jag trodde att jag skulle dö...på riktigt! Det verkar dock ha gått bra och han har hittills inte visat några tecken på hjärnskakning. Min  lilla tuffa kille.


Andra chocken (den positiva):


Köpte en sprojlans ny Villervallajacka på Tradera för en väldigt billig penning. Trodde dock att jag blivit blåst av säljaren, men idag dök den upp! Den satt som en smäck!


Tredje chocken behåller jag för mig själv. Det är för privat och för jobbigt.


Hittills har dagen varit en känslomässig  resa som jag inte ville åka på. Jag kliver av vid nästa hållplats och reklamerar biljetten.

Av 1styckesmafolkochjag - 25 april 2010 11:03

Glöm fina middagar, blomsterkvastar och presenter.

 

Vardagsromantik i sin bästa form:

 

Så skulle mamman få sova ut...Så blev det inte.

 

8:15 fick mamman ta med sig skrutt upp och kämpa med en övertrött bebis. Pappan ligger fortfarande och trynar. Det två timmar gamla kaffet i koppen får micras varmt igen. Men det är väl detta som är kärlek och vardagsromantik, att låta pappan sova utan att påpeka att det var mammans tur. Att inte sarkastiskt fråga "Har du sovit gott?" när han väljer att vakna. Att inte bryta ihop av irritation eller övertrötthet. Världen gick ju inte under trots att mamman fick kliva upp, även om det kändes så när hon kravlade sig ur sängen.

 

Förhoppningsvis får mamman ett kärleksfullt "Tack för att du lät mig sova" tillbaka.

Av 1styckesmafolkochjag - 11 april 2010 09:47

Efter många dagar av gnäll och tårar så kom de äntligen, lillemans första tänder!

De har varit synliga i månader men inte spruckit igenom, men nu imorse så tittar två sylvassa gaddar fram. Två små framtänder i underkäken. En milstolpe i min lilla skrutts liv...de första tänderna. Liten blir stor...eller lite större iaf. Fem och en halv månad gammal. Min lille vampyr :-)

Av 1styckesmafolkochjag - 10 april 2010 10:54

Antal timmar nattsömn för mamman: 4

 

Antal timmars försök till att söva övertrött bebis: 4 (6:45-10:45)

 

Antal timmars försök till att dricka en kopp kaffe: 3,5

 

Antal koppar kaffe konsumerade: 0,5

 

Antal sovande människor i hushållet: 2 (pappan som jobbat natt och lilleman som äntligen förstod att det är skönare att sova när man är trött så ögonen går i kors)

 

Antal zombies i hemmet: 1 (mamman)

 

Och alla som säger att "passa på att sova när bebisen sover" kan ta sig där bak. Nu har jag varit vaken i X antal timmar och då är det inte det lättaste att somna. Jag ska sitta här och njuta av min kopp kaffe som smakar bränd gödselstack då bryggaren stått på sedan lilleman ville gå upp,och jag ska vila mina öron.

 

 

Av 1styckesmafolkochjag - 10 april 2010 10:10

Har inte riktigt fattat galoschen än gällande utseendebyte på denna blogg. Den får se ut såhär tillsvidare.

Av 1styckesmafolkochjag - 10 april 2010 09:43

Glöm allt vad tecknat eller barnprogram heter! Det som trollbinder min lille pojke är Lyckohjulet och särskilt Hans Wiklund. Alldeles galet kan man tycka.

Jag tror att det beror på håret. Håret är ju gult/vitt som lampsken och lillemans ögon dras ju hela tiden till lampljus. Om Hans någon gång i framtiden vill byta karriär från Lyckohjulet till något annat B så kan han alltid få agera lampa hemma hos oss. Eller lyktstolpe för all del. Då kan han stå här och lykta sig och lilleman kan vara galet nöjd = mamman nöjd.

20 spänn i veckan Hans, vad sägs?!

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards