Direktlänk till inlägg 27 juni 2010

Att ta farväl

Av 1styckesmafolkochjag - 27 juni 2010 13:02

Med stor sorg i hjärtat inser jag att jag det kanske är dags för min älskade Alma att få somna in. Det går inte längre. Hon kissar överallt och hon tappar mer och mer päls. I 8 år har hon funnits vid min sida, denna kelsjuka underbara katt. Hon var min räddning på så många sätt. Jag har aldrig i mitt liv stött på ett snällare och keligare djur. Älskade Alma du kommer fattas mig för evigt. Tack för allt! Jag tror att det är det bästa för dig, jag ska inte vara självisk och ha dig kvar när du inte mår bra. 


Vi skulle även behöva hitta ett nytt hem åt Trulsan. Denna pigga och keliga kisse förtjänar ett hem där hon får total uppmärksamhet. Tiden finns inte på samma sätt efter att lilleman kom. Känner ni någon som vill ta hand om en underbart go och sällskapssjuk kisse så får ni gärna höra av er. Bara hon kommer till ett hem fullt av kärlek och någon som har tid att busa med henne.


Usch vad ont det gör när verkligheten daskar till en i ansiktet. Mina fina kattjejer. Som jag älskar er...

 
 
Ingen bild

ullis

29 juni 2010 12:08

Å fy så jobbigt! Vi har ju också två katter, varav den ena blir 8 i augusti. Jag kan inte föreställa mig hur det skulle vara utan dem, och särskilt utan honom. Men visst är det så att de verkligen inte får samma uppmärksamhet längre. Stackarna.... Men vi försöker så gott vi kan.

Jag skickar över en kram. Jag vet hur hemskt det är att ta bort djur, och dagen då Torsten inte finns hos mig känns som den värsta som kommer att komma någonsin när det gäller djur jag haft.

 
Ingen bild

Marre

30 juni 2010 08:42

Ja det är hemskt :-( Efter dessa katter blir det inga fler djur, det är alldeles för jobbigt den dagen man måste ta beslutet att ta bort dem. Jag drar fortfarande på det, måste förlika mig med tanken på att min Alma ska vidare mot andra äventyr utan mig. Samtidigt blir man rädd att man tar fel beslut. Svårt är det...usch o fy

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av 1styckesmafolkochjag - 13 december 2011 21:08

Ja det var sannerligen ett tag sedan sist. Det har hänt mycket det senaste halvåret i både positiv och negativ bemärkelse. Jag hade egentligen inte tänkt att skriva något mer i denna blogg, men ändrade mig då jag gärna går tillbaka och  läser och min...

Av 1styckesmafolkochjag - 12 maj 2011 22:18

1 1/2-årskontrollen med tillhörande läkarebesök samt vaccination började bra då vi missuppfattat tiden och kom en timma försent. Inte bra. När M skulle näckas för vägning/mätning blev han rädd och gallskrek sig igenom resterande besök. Någonstans lyc...

Av 1styckesmafolkochjag - 25 april 2011 12:03

Solen skiner som bara den och vi håller oss inne med en liten febrig sjukling som för tillfället sussar sött. Det känns ju lite sådär kan jag säga. Jag börjar bli lite rädd att min lille ska bli ett "öronbarn". Två öroninflammationer på kort tid känn...

Av 1styckesmafolkochjag - 22 april 2011 20:57

Ja precis. Så kul har jag och Marius i påsk.   Misstänkte öroninflammation igen så jag ringde 1177. Vi fick en läkartid 15:30 på en vårdcentral i grannstaden och det enda öppna apoteket där stängde 17:00. Vi hann med andra ord hämta ut antibiotik...

Av 1styckesmafolkochjag - 19 april 2011 20:52


  M fortsätter sin språkliga utveckling och har nu lagt till ordet dator samt Makka Pakka (ibland blir det Pakka Pakka) i sin vokabulär. Idag har han tjatat om Makka Pakka hela dagen (den stentvättande figuren från I drömmarnas Trädgård för er som ...

Ovido - Quiz & Flashcards