Alla inlägg den 3 juli 2010

Av 1styckesmafolkochjag - 3 juli 2010 16:41

Jag köpte ju nya sängkläder till M från Molo. Jag är så besviken. Tyget är sådär tråkigt strävt. Det är samma sak med Småfolks sängkläder. Varför tillverkar man babytextil i så tråkig sträv bomull? Visst mjuknar de efter en sisådär sex tvättar, men ändå. Små bebisar vill väl inte sova i sträva tyger heller.


Nåväl, jag får väl tvätta och tvätta så blir de mjuka och fina till slut. 


 


Småfolks fina bilar som tog flertalet tvättar att få mjuka. Dessutom får de ej tumlas samt endast tvättas i 30 grader. Inte att rekommendera, men de är fina som fasen.

Av 1styckesmafolkochjag - 3 juli 2010 15:49

Efter en jättetrevlig gårdagkväll med vin i gott sällskap så känner jag mig alldeles schleten idag. Vi skulle egentligen hem till svärföräldrarna idag men det blev ändrade planer. När jag vaknade så grillade pappan hamburgare på balkongen (MUMS) och tog därefter med sig M och åkte hem till en kompis. Jag ligger och slöshoppar på nätet. Klickade hem Funberry Farm-dekalerna från tidigare inlägg. Spanar möbler till M på www.ikea.se Hittills lutar det mot :


Lekmatta  Lekplats 149:- 

    Bord Mammut 249:-


  2 stolar Mammut 149:- st


Är egentligen inte så överförtjust i Mammut-serien men pappan gillar dem. Jag ger mig för pappans skull. Dessutom tror jag att M kommer att tycka att de är lite roliga när han blir äldre. Vi väljer gröna möbler då vi tycker att det är mer könsneutralt. Jag tänkte först att vi skulle ha en rosa och en blå stol men det blir så brokigt. Ljus- och mörkgrönt får det bli.


Jag har förresten fyndat gardiner på Tradera. Gadiner med BOBO och gnuttarna på! Jag älskar gnuttarna! Minns ni gnuttarna? Jag är så himla nöjd. Skulle det nu vara så oturligt att gardinmåtten inte passar i fönstren så syr jag om dem till påslakan. Hur böjer man förresten fönster i bestämd pluralform? Heter det så...bestämd plural? Fönstren, fönstrerna, fönstrena...hallå hjälp! Jag har blivit så språkligt obegåvad sista året så jag anropar språkpoliserna...HJÄLP!


Ovido - Quiz & Flashcards