Direktlänk till inlägg 23 september 2010

Mamma jobba

Av 1styckesmafolkochjag - 23 september 2010 19:00

Idag har jag jobbat heldag för första gången på över ett år! Jag hoppade nämligen in och vikarierade på förskolan här i närheten. Jag måste säga att det var superskoj, det var också skönt att känna igen sitt work alter ego. Jag har alltså inte tappat bort mig som pedagog. Nu på kvällskvisten är jag dock helt slutkörd, jag orkar inte ens masa mig till gymmet som jag egentligen borde. Jag ska dock träna tre pass imorgon så det kanske var lika bra att ta en vilodag.


Det kändes väldigt konstigt att gå hemifrån utan att ha träffat min son imorse. Jag saknade honom hela dagen. Vi tog igen mycket busande när jag kom hem. Jag är för övrigt väldigt nöjd över att jag känner mitt barn väl. Länge har jag misstänkt en ny tand som aldrig kom, men håll i hatten ..idag var den framme. Nionde tanden och dessutom en av kindtänderna. Jag hade alltså rätt hela tiden. På söndag blir min M hela 11 månader, han är alltså ett år snart! Tiden har gått så otroligt fort. Det känns som om förlossningen var igår, men när man lämnar in ansökningar till förskola och planerar 1-årskalas så inser man hur fort tiden har flytt. Min lilla kille är inte så liten längre.


Som en liten parantes så kan jag tillägga att jag har gått ner 2,3 kg på en vecka vilket känns superbra. Så ska det fortsätta hade jag tänkt. Jag kämpar som en idiot med träning och kost. På lördag som är min unna-mig-dag så ska jag ( efter 2,5-års längtande), njuta av min absoluta favoritglass Cherry Garcia som återigen finns i frysdiskarna. Den har väntat på mig i frysen i flera dagar, jag har väntat i flera år, men jag håller mig tills på lördag.

 
 
Ingen bild

Fia

23 september 2010 20:22

Åh vad du är duktig!! Fina, bästa Marre!!

1styckesmafolkochjag

24 september 2010 23:32

Tack :-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av 1styckesmafolkochjag - 13 december 2011 21:08

Ja det var sannerligen ett tag sedan sist. Det har hänt mycket det senaste halvåret i både positiv och negativ bemärkelse. Jag hade egentligen inte tänkt att skriva något mer i denna blogg, men ändrade mig då jag gärna går tillbaka och  läser och min...

Av 1styckesmafolkochjag - 12 maj 2011 22:18

1 1/2-årskontrollen med tillhörande läkarebesök samt vaccination började bra då vi missuppfattat tiden och kom en timma försent. Inte bra. När M skulle näckas för vägning/mätning blev han rädd och gallskrek sig igenom resterande besök. Någonstans lyc...

Av 1styckesmafolkochjag - 25 april 2011 12:03

Solen skiner som bara den och vi håller oss inne med en liten febrig sjukling som för tillfället sussar sött. Det känns ju lite sådär kan jag säga. Jag börjar bli lite rädd att min lille ska bli ett "öronbarn". Två öroninflammationer på kort tid känn...

Av 1styckesmafolkochjag - 22 april 2011 20:57

Ja precis. Så kul har jag och Marius i påsk.   Misstänkte öroninflammation igen så jag ringde 1177. Vi fick en läkartid 15:30 på en vårdcentral i grannstaden och det enda öppna apoteket där stängde 17:00. Vi hann med andra ord hämta ut antibiotik...

Av 1styckesmafolkochjag - 19 april 2011 20:52


  M fortsätter sin språkliga utveckling och har nu lagt till ordet dator samt Makka Pakka (ibland blir det Pakka Pakka) i sin vokabulär. Idag har han tjatat om Makka Pakka hela dagen (den stentvättande figuren från I drömmarnas Trädgård för er som ...

Ovido - Quiz & Flashcards