Direktlänk till inlägg 18 september 2010

Man slår inte barn

Av 1styckesmafolkochjag - 18 september 2010 20:42

Det händer ju lite titt som tätt att man kollar in olika föräldraforum och just detta gjorde jag ikväll och är nu urförbannad! Jag läser ett inlägg om en tjej vars mamma har slagit hennes två-åring med linjal på fingrarna och ryggen. Vad i helvete är det för fel i huvudet på folk? Hur tänker man när man gör något sådånt? Vad sunt finns i tanken på att skrämma barn med slag och våld för att de ska lära sig skilja på rätt och fel, vad man får röra /inte röra m.m Våld i uppfostringssyfte. Fy faan. Nä det säger jag bara att om någon skulle slå min Marius på fingrarna eller någon annanstans på kroppen, den personen blir inte långvarig på denna planet. Då slår jag förmodligen tillbaka i Marius ställe eftersom han förmodligen är för liten att försvara sig. Eller så polisanmäler jag om jag inte förlorat mig i en moders ursinne, det är faktiskt olagligt att aga barn och aga för mig är inte bara dask i rumpan. Jag vet många som själva blivit slagna på fingrarna när de växte upp och de har sagt "jag gjorde i alla fall inte om det", som om det skulle vara OK för att de "lärde" sig något av det. Fy faan säger jag återigen. Man slår inte barn. Punkt Slut!


Jag är så arg, det känns nästan som om denna människa gav sig på mitt barn. Hur arg eller irriterad man än må vara så får man aldrig bruka våld mot ett barn.

 
 
Cicci

Cicci

19 september 2010 09:49

Jag kan bara hålla med! Undrar hur den människan tänkte som gav sig nån annans barn? Hoppas innerligt att den inte hade egna barn som blir utsatta för den behandlingen...

http://mogenfjortis.blogg.se

1styckesmafolkochjag

19 september 2010 20:43

Ja verkligen!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av 1styckesmafolkochjag - 13 december 2011 21:08

Ja det var sannerligen ett tag sedan sist. Det har hänt mycket det senaste halvåret i både positiv och negativ bemärkelse. Jag hade egentligen inte tänkt att skriva något mer i denna blogg, men ändrade mig då jag gärna går tillbaka och  läser och min...

Av 1styckesmafolkochjag - 12 maj 2011 22:18

1 1/2-årskontrollen med tillhörande läkarebesök samt vaccination började bra då vi missuppfattat tiden och kom en timma försent. Inte bra. När M skulle näckas för vägning/mätning blev han rädd och gallskrek sig igenom resterande besök. Någonstans lyc...

Av 1styckesmafolkochjag - 25 april 2011 12:03

Solen skiner som bara den och vi håller oss inne med en liten febrig sjukling som för tillfället sussar sött. Det känns ju lite sådär kan jag säga. Jag börjar bli lite rädd att min lille ska bli ett "öronbarn". Två öroninflammationer på kort tid känn...

Av 1styckesmafolkochjag - 22 april 2011 20:57

Ja precis. Så kul har jag och Marius i påsk.   Misstänkte öroninflammation igen så jag ringde 1177. Vi fick en läkartid 15:30 på en vårdcentral i grannstaden och det enda öppna apoteket där stängde 17:00. Vi hann med andra ord hämta ut antibiotik...

Av 1styckesmafolkochjag - 19 april 2011 20:52


  M fortsätter sin språkliga utveckling och har nu lagt till ordet dator samt Makka Pakka (ibland blir det Pakka Pakka) i sin vokabulär. Idag har han tjatat om Makka Pakka hela dagen (den stentvättande figuren från I drömmarnas Trädgård för er som ...

Ovido - Quiz & Flashcards