Alla inlägg den 15 januari 2011

Av 1styckesmafolkochjag - 15 januari 2011 11:30

Japp så är det. Vi började att skola in M förra måndagen på en förskola lååångt (när man inte har körkort) ifrån oss. På måndag blir det ny inskolning på en annan förskola här i närheten. Efter mycket oklarheter så stod det till slut klart att ett antal föräldrar tackat nej till sina platser och vi erbjöds då en plats enligt kölistan. Det känns underbart. Annars hade jag varit tvungen att gå ner i tid och P hade varit tvungen att begära arbetstidsförkortning då det inte hade fungerat med hämtningar/lämningar. Nu kommer allt att ordna sig.


Vi får avbryta inskolningen omedelbart vilket känns lite snopet men ändå bra. Det är lite synd att denna förskola inte låg närmare då både jag, P och M trivdes superbra. Jag har ju själv jobbat där innan jag fick M och personalen där är verkligen kanon.  Samtidigt så vet jag att M kommer att få ny superduktig personal och jag hoppas att det inte blir en konstig omställning för honom. Jag tror inte det dock, då vi faktiskt bara hann med 4 inskolningsdagar innan vi fick detta besked.


Själv har jag ju börjat att jobba och det känns riktigt roligt. Det blev lite extra rörigt då jag var tvungen att ta några inskolningsdagar då P blev sjuk mitt i alltihopa. Jag hade ju inte direkt någon inarbetad ledighet att ta ut, men det löste sig ändå.


Lite kort uppdatering.

Ovido - Quiz & Flashcards