Alla inlägg den 15 november 2010

Av 1styckesmafolkochjag - 15 november 2010 19:20

Jahopp...senaste tiden har gått till att anmälas arbetssökande, krångla med F-kassan, söka jobb, jobba på timmar, vara mamma och orolig över den svullna högersidan av min hals.Energin har varit under nollnivå men nu börjar det ordna till sig.


Senaste nytt på småfolksfronten är att mitt stycke småfolk har/kan:


*Lyckats proppa i sig två av pappans begagnade lakritssnusar vilket resulterade i att bända upp käkarna på stackars barnet och sedan giftcentralen i luren. Allt slutade väl. Man kan inte släppa blicken från yrvädret en sekund.

*Klappar händerna på uppmaning

*Fått sina kindtänder (vi är nu uppe i 13 tänder tror jag)

*Fyllt ett år!

*Lärt sig gå, det är stapplande steg men han GÅR

*Låter pip pip pip när han ser en fågel

*Hittar sin fot, näsa och mage på uppmaning

*Blir om möjligt mer bedårande söt för var dag som går

*Visar enormt temperament när han inte får tugga i sig snus, pappans xboxkontroll, klätta i bokhyllan, kasta sig ifrån soffan m.m

*Matvägrar sedan en tid tillbaka

*Är galet långhårig och jag vet inte hur jag ska lösa problemet. Man kan inte gå lös med sax på en ettåring som aldrig är stilla. Farligt farligt.

*Gömmer sig bakom gardinerna och leker tittut så fort han får chansen.

*Blir bara mer och mer buskorvig för varje minut.


Liten kort uppdatering for now. Nu ska jag äta fil med förkrympta russin.



Ovido - Quiz & Flashcards