Alla inlägg den 14 februari 2011

Av 1styckesmafolkochjag - 14 februari 2011 18:56

Om den icke-existerande romantiken på alla hjärtans dag hos en småbarnsfamilj:


* blommor - check (det verkar lovande, buketten innehåller glittrande kvistar)

* mysmiddag - diskuterbart, hämtpizza

* filmmys i sängen - nja, en av oss ligger iaf i sängen men vill bara spela xbox, den andre som är sjukling får sitta på en hård matsalsstol och försöka roa sig på nätet. Kanske man borde sova bort lite sjukdom istället?


Jag är inte så mycket för kommersiella jippon i allmänhet, men jag tycker att alla hjärtans dag är en bra ursäkt till dag då man kan anstränga sig lite extra för att bryta vardagstristessen.Det handlar ju bara om en dag per år.Fast samtidigt ska man ju vara glad att ha någon att dela vardagstristessen med, eller hur? Det är jag även om jag känner en anings besvikelse då jag är sjuk, har vabbelibbat en son som inte fattar att han har 39 i feber och borde ta det lugnt och kanske sova mer än 30 min på hela dagen, känner mig lite ynklig och hoppades på lite kramar och strykandes i håret :-) Inte hann jag köpa någon present heller till P.


Hur firar ni?



Ovido - Quiz & Flashcards